Menu
שאל את הרב
print
אא

מה שיטתו של מרן ראש הישיבה כשיש מחלוקת בין הזהר לש"ס/פוסקים. ובין האר"י למהר"י קארו? מה שנוהגים לומר שקיבלנו הוראות מר"ן, איך יתכן כל תוקף לדבר כזה, הרי קיבלת התורה קודמת לכל, ואם קים לנו שהאמת עם רבנו האר"י, איך אפשר לעזוב קבלת התורה בשביל קבלת הוראות מר"ן? בספר אהבת שלום הרב י"מ הלל כותב שאנחנו הולכים תמיד אחר רבנו הרש"ש בדברי האר"י, גם אם שאר מקובלים חולקים עליו. האם מרן ראש הישיבה הולך בשיטה הזאת? ואם לא, מה שיטתו? ואם כן, למה? הרי מכוון שבנו הרש"ש חזר בו בסוף ימיו על כוונות בשמיטה, מכאן עובדה שאין כל דבריו מאליהו חנביא, ואפ' את"ל שכן היה לו גילוי אליהו במוחו, הרי גילוי זה אינו שלם בכל בחינותיו כמו עם האר"י, ולכן אפשר לומר דלא בשמים היא. יוצא מזה שבין מכך ובין מכך לכאורה אפשר לחלוק על מו"ה רש"ש.

הרב יעקב כהן

אין מחלוקת בין הזוהר לש"ס חוץ מדבר אחד והוא לגבי לעבור בפני המתפלל חוץ ל-ד' אמות. שלפי הש"ס מותר ולפי הזווהר אסור, כך כתבו בשם הגר"א. ובזה קיימא לן כהש"ס ומי שמחמיר כדעת הזוהר תבוא עליו ברכה. ועיין להבן איש חי (שנה א' פרשת יתרו).        
ולגבי האר"י ומרן אנו נוהגים בדרך כלל כהאר"י כמו ברכת הנותן ליעף כח ומנהג כפרות בערב יום הכיפורים ועוד, והטעם שאנו אומרים אילו מרן ראה דברי האר"י היה מסכים לו, אין זה נוגע לקבל הוראות מרן בשאר דברים שבהם לא גילה האר"י דעתו.
ולענין כוונות הרש"ש אין לנו עסק בזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן