Menu
שאל את הרב
print
אא

מה הדין לגבי טוסטר מלחציים שעושים בו טוסטים חלביים , שיכול להיות שהיה בטוסטר שאריות גבינה צהובה קרושה , אבל לא השתמשו בטוסטר לפחות 24 שעות (כלי לא בן יומו) ואחר כך חיממו בו בורקס שבתוכו היה תפוח אדמה מרוסק שגלש אל המלחציים של הטוסטר ,כאשר תפוחי האדמה בושלו לפני כן בסיר ביחד עם בשר ? הרי תפוחי האדמה שבושלו עם בשר הפכו לבשריים ואם כן ,אם דבר בשרי נאפה טוגן או בושל בסיר או במקרה הזה בטוסטר חלבי ,האם הבורקס הבשרי שחומם בטוסטר החלבי יהיה מותר לאכילה ? והאם ניתן להשתמש בטוסטר או שצריך להכשיר אותו ואם צריך להכשיר אותו איך מכשירים טוסטר מלחציים ? ומה היה הדין לגבי הבורקס הבשרי ומה היה הדין לגבי הטוסטר ,אם הבורקס הבשרי בושל בכלי חלבי שלא עברו 24 שעות מהשימוש האחרון ( כלי בן יומו) ?

הרב רזיאל כהן

אף על פי שעברו על הטוסטר 24 שעות, אם יש חשש לשאריות של גבינה צהובה, הרי הבורקס נאסר מהן, מפני תערובת טעם הגבינה בתפוח האדמה הבשרי.
והטוסטר יש להכשירו בליבון קל, כלומר לנקות אותו היטב מכל לכלוך, ואחר כך להסיק אותו על "ריק" למשך כחצי שעה (עייין בשו"ת תפילה למשה חלק ג' סימן י', ובצירוף ספק שמא לא נגעה הגבינה בדיוק בתפוח האדמה).
וכל שכן אם היה הטוסטר בן יומו, שהבורקס אסור, וגם הטוסטר יש להכשירו כנ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן