התכלת
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
האם שייך לחייב ציצית במעילי צמר שיש בהם ב' כנפות מלמטה וב' כנפות מלמעלה והם מרובעות(ומאחורה אין שסע לא כמו הפראק) ובדר"כ הם פתוחים ולא סתומים כמו שכתוב בשו"ע או"ח סי' י סעי' ז: מַלְבּוּשִׁים שֶׁהֵם פְּתוּחִים מִן הַצְּדָדִין לְמַטָּה וְיֵשׁ לָהֶם ד' כְּנָפוֹת לְצַד מַטָּה וּלְמַעְלָה הֵם סְתוּמִים, אִם רֻבּוֹ סָתוּם, פָּטוּר, וְאִם רֻבּוֹ פָּתוּחַ, חַיָּב. וְאִם חֶצְיוֹ סָתוּם וְחֶצְיוֹ פָּתוּחַ מְטִילִין אוֹתוֹ לְחֻמְרָא, וְחַיָּב בְּצִיצִית, וְאֵין יוֹצְאִין בּוֹ בְּשַׁבָּת. למה אנשים לא נוהגים כך והיכן יש התייחסות לשאלה זאת בפוסקי זמנינו?
עיין בשו"ת ציץ אליעזק חלק ו' סימן א' שהאריך שם בטעמים לפטור מלבושי זמנינו מציצית, ולפחות מהטעמים שם שיכים גם בשאלות כבוד תורתו