בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
לדעת מר"ן השו"ע ז"ל [סימן קמ"ב סעיף א"], שכתב שצריך להחזיר את הקורא בתורה אפילו על טעות בדקדוק אות אחת, האם זה אפילו לענין דקדוק של שוא נע ונח וכו" באופן שאינו משנה משמעות המילה או רק כשהדקדוקים הנ"ל משנים משמעות ?
עיין בכף החיים שם (אות ב'), שלדעת מרן אם טעה בדקדוק אות אחת, אף על פי שאין המשמעות משתנה, מחזירין אותו. אמנם בדקדוק טעמים או נקודות בדבר שאינו משנה שום משמעות, אין מחזירים אותו אלא גוערין בו.