Menu
שאל את הרב
print
אא

אני כבוגר הישיבה רואה בלב נשבר אח תלמיד חכם צעיר שמתקרב יותר ויותר לחב"ד. אני מאוד אוהב חב"ד ואף לומד לא מעט מתורתם, אבל כואב לי (וגם לאבא מארי) לראות אחי עוזב את המנהגים שלנו מקאבס ותוניסיה. התחיל ללבוד טלית קטן וטלית גדול "חסידי", ואף התחיל להתפלל בנוסח אדמו"ר הזקן, כאומרו שזה נוסח האר"י, נסיתי להסביר לו שנוסח האר"י הוא הנוסח הספרדי, אבל תמיד עונה לי "האם אתה חושב שהרבי לא ידע כבר כל הטענות שלך? ואפילו הכי אמר שזה נוסח האר"י " השאלה: אם אפשר לעשות משהו, מה אפשר לעשות? אני יודע שמילים שיוצאים מפיו של מר"ן ראש הישיבה עושים רושם גדול. ועוד האם אפשר לדעת מה נוסח האר"י, ואם הוא ספרדי האם מותר ע"פ הלכה לעבור לנוסח חב"ד? אני עוד מדגיש שהרב וולפה הוציא ספר בשם "ותורה יבקשו מפיהו" כתשובה על מה שכתב פעם כת"ר על חב"ד. ועיין שם.

מרן ראש הישיבה

דברי הרב וולפא ראיתי אין צריך לענות עליהם.
כתבי האר"י העיקריים היו בכתבי יד בימי האדמו"ר הזקן ולכן הוא לא ראה למשל מה שכתוב בשער הכוונות שיש לומר ברכנו בקיץ וברך עלינו בחורף וקבע בסידור לומר לעולם ברך עלינו.

שאלת המשך: סידור האר"י של חב"ד.

והרי שינוי זה גם מובא בפרי עץ חיים שער העמידה בתחילת פרק יט' ואותו ספר מצוטט כמה פעמים אצל האדמו"ר הזקן.

מרן ראש הישיבה

אולי היו כתבי יד אחרים מיוחסים להאר"י
וכתוב בהם אחרת.
על כל פנים לדידן שער הכוונות קובע.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן