Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע בליל שבת לאחר התפילה כשאומרים ויכולו לא מתחילים יום השישי כמו בקידוש?

הרב אברהם חדאד

הרב שלמי חגיגה (דף קצ"ו ע"ד) ענה על כך שבקידוש יש ענין בע"ב תיבות לכן מוסיפים יום השישי מה שאין כן בחזרה של מעין שבע שאין שם ענין של ע"ב תיבות אין להוסיף
(דבלאו הכי יום השישי הוא סוף פסוק ויהי ערב ויהי בוקר יום השישי ואחר כך מתחיל פסוק ויכולו השמים. וכבר דנו הפוסקים איך אפשר לעשות כן והרי פסוקא דלא פסקיה משה אנן לא פסקינן ליה (ברכות י"ב עמוד ב', מגילה כ"ב עמוד א') ואין כאן מקום להאריך)
ואדרבה יש ענין על פי הסוד במספר תיבות בלי יום השישי. וכן כתב בכף החיים (סימן רס"ח אות ל"ז) ובנתיב עם (שם ס"א).

שאלת המשך: אמירת "יום השישי" אחר תפילת ערבית של שבת.

אם כך מה מקור מנהג מרוקו להתחיל 'יום השישי'?

הרב אברהם חדאד

מנהגם השתרבב מהקידוש, כן כתב בספר ליבי ער (סימן י"א) והביאו גם כן בספר נתיבות המערב עמוד 62. ומקור כולם מספר שו"ת נתן דויד בקונטרס נהגו העם (עמוד של"ו אות י"ב).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew