Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר ללמוד למבחן שיש לי ביום ראשון במהלך שבת קודש והאם יש חילוקים בנושאים שעליהם אמור להיות המבחן .לדוגמא המבחן שיש לי הוא על היסטוריה של מדינת ישראל שבין היתר כוללת את ראשי הממשלות שלנו ומנהיגים גויים שהיו קשורים בהיסטוריה של עם ישראל האם יש היתר ללמוד במהלך השבת ,אשמח לדעת אם זה לכתחילה או דיעבד והאם הלמידה בהרהור או אפשר לקרוא? כי מדברי שולחן ערוך מובן שאסור וגם ביש אומרים שהביא בסימן שז סעיף יז מרן דיבר על ספרי חכמות ורציתי לדעת האם היסטוריה זהו בגדר ספרי חכמות כי מדברי מרן הרב עובדיה זצוקל בחזון עובדיה שבת חלק ו' מובן שספרי מדע הם בגדר ספרי חכמות אז אשמח מאוד אם יהיה אפשר לקבל תשובה שהיא ברורה ומסתמכת על מקורות מרבותינו הספרדים

הרב רזיאל כהן

שאלת חכם חצי תשובה ויותר. לדינא הצדק עם השואל, שספרי הסטוריה דינם כספרי חכמה שאסור לקרוא בהם בשבת (אמנם הסטוריה של עם ישראל מותרת, כמו שכתב המשנה ברורה (סעיף קטן נ"ח), אבל וודאי אין הכוונה לספורי מעשיות על ראש ממשלה ופוליטיקה ודו"ק). ומכל מקום אם הזמן דוחק, התיר מרן הרב עובדיה זצ"ל בהליכות עולם (חלק ג' עמוד קעג) ללמוד בשבת על סמך היש מי שמתיר שהזכיר מרן (ועיין מחקרי ארץ חלק א' עמוד פה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן