Menu
שאל את הרב
print
אא

אני סובלת מפריצות דיסק ובעיות נוספות בעמוד השדרה המצריכות ניתוח. אינני רוצה לעשות ניתוח בשל חשש מסיבוכים. הציעו לי לפנות לרפואה משלימה לתחום שנקרא כירופרקטיקה בו מנסים לסדר את החוליות בגב ולפחות להקל על הכאב. לצערי לא מצאתי באיזור מגוריי אשה שעושה זאת, ויש רק גבר שעושה זאת. אחד האיזורים שכואבים הוא איזור הגב התחתון, לכן אני חוששת מזה. האם יש היתר כלשהו ללכת למטפל גבר? אם בעלי יבוא איתי ויהיה איתי כל זמן הטיפול זה יהיה מותר?

הרב אליהו מאדאר

בשעת הדחק התירו הפוסקים לאשה לילך להתרפאות אצל איש רופא, אבל בשני תנאים דוקא:
1. שאינו מיחוש וכאב קטן, אלא כאב וחולי ממש.
2. שאין אשה רופאה המבינה ויודעת ובקיאה באותו ענין. וכמו שכתב מרן מופת בדור זצ"ל בספרו טהרת הבית (חלק ב' סוף סימן י"ב).
ולכן אם הכאבים הם גדולים והדבר קשה לסובלו, ואין רופאה העוסקת בזה, מותר. ויש לבקשו שיעשה הטיפול בכפפות על ידיו, שבזה קל יותר.
ולפי הנתונים בשאלה, נראה שלא בדקתם רק באזור מגורכם. ולעניות דעתי יש להשתדל לבדוק אם יש רופאה מומחית בזה באיזור אחר. ואם תמצאו אשה כזו, יש לנסוע אליה, ואפילו הדבר כרוך בנסיעה והוצאות כספיות, כדאי הדבר כדי לשמור על צניעות בת ישראל, ולימנע ממכשולים גדולים ומחששות שונות ובודאי שהכסף שתשלמו עבור זה, יחזור אליכם בכפל כיפליים מן השמיים.
ורק אם אין אשה, או שהיא באיזור רחוק מאוד, שקשה מאוד להגיע אליו, יש להקל. ואם יש שני רופאים, ואחד הוא ירא שמיים, יש לבחור אותו.
ובכל אופן יש לילך עם הבעל דוקא, כדי להפחית מכשול מה שאפשר. ורק צריך ליזהר שבזמן שנוהגים דיני הרחקות, אסור לבעל להביט במקומות המכוסים כנודע. ומכל מקום עצם שהותו שם, מצילה מכמה דברים. ובפרט בדורנו זה שהצניעות ירדה פלאים בעוונותינו הרבים, והטומאה גוברת מאוד. יש להתדל לשמור ולהתרחק כמה שאפשר. וזכות זו גדולה להגן אלף המגן ברפואה שלימה וקרובה והצלחה בכל. אמן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן