Menu
שאל את הרב
print
אא

דבר פרווה המטוגן בשמן שטגנו בו שניצל עוף לשעבר, מה הדין לאכלו עם דג ?

הרב לירן ישי

למעשה האחרונים (הובא בכף החיים סימן קט"ז) פסקו שגם עוף בדגים אסור ולכן גם עם עוף הבלוע בשמן יש לאסרו לטגנו עם דג דטעם כעיקר. (ובפרט אם לא ניקו השמן וסננו אותו היטב שפשוט שיש לאסור)
והנה דנו הפוסקים בכיוצא בזה בדין בשר וחלב בנותן טעם בר נותן טעם אוכל באוכל והמתירים שם לכאורה יתירו גם כאן, אולם אכן הארכנו בזה בספרנו הוראה ברורה סימן צ"ב לאסור נותן טעם בר נותן טעם אוכל באוכל. ובפרט הכא שגם המתירים שם יחמירו כאן משום חמירא סכנתא מאיסורא (ולא דמי למה שהתירו לבשל דג בכלי בשר דטעם זה אין בו סכנה בדגים. חולין קיא עוד ב')

שאלת המשך:

השאלה לא היתה אם מותר לטגן הדג באותו שמן, אלא לאכול דבר הפרווה שטוגן בשמן הבשרי עם דג, כגון ביחד באותו צלחת, ובמקרה כזה, אולי הדין שונה כי זה לא ביחד, וידוע שדיני סכנה מאד השתנו.

הרב רזיאל כהן

מדברי האחרונים שנשאו ונתנו לגבי פת שנאפתה בתנור עם בשר, האם מותר לאכלה עם דגים, (עי’ הוראה ברורה סי’ קט”ז סוף סק”ט) נראה שבנדון שאלתנו – יש להחמיר.

ומ”ש השואל ש”דיני סכנה מאוד השתנו” – אין זה מדויק. אולי המציאות בזמננו השתנתה ולא רואים מי שניזוק, אבל למרות זאת – רוב ככל הלכות סכנה נשארו על מכונם, לפחות ברמה של זהירות לכתחילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן