Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרב במס' מגילה (ז:) אמר רבא חייב איניש לבסומי וכו' הר"ן מביא בשם רבינו אפרים כיון שהגמרא הביאה אחרי זה את המעשה ששחט רבי רבה את רבי זירא אז נדחה מההלכה דין זה ואני בעניי לא הבנתי דין זה א. רבא היה תלמידו של רבה ואף ע"פ שראה מעשה זה כך פסק והגמרא לא כותבת שהדר ביה? ב. שנה אחרי המעשה הגמרא אומרת שרבה שוב הזמין את רבי זירא ואז רבי זירא לא רוצה לבוא כיון שלא קורה נס פעמיים ולכאורה אם לומדים שלא צריך להשתכר מהמקרה אז רבי זירא היה צריך להגיע ולא היו משתכרים או משתכרים פחות? תודה רבה ומצטער על הטירחה

הרב שלמה יהונתן מאזוז

1. בדקדוקי סופרים כאן (אות ח’) כתב שכנראה רבנו אפרים גורס במימרא ראשונה רבה ובמעשה רבא.
2. כווונתו שכנראה רבה לא חזר בו, רק חשב שלא ישתכר כל כך, ורבי זירא חשש לעצמו, והעדיף לישאר בביתו, שאפשר להגיע מכך לידי סכנה כמו שראינו ממעשה זה, למדנו שאינה הלכה, דאם כן היה לגמרא לסיים על זה “הלכך מיבעי ליה לאיניש לאזדהורי בנפשיה כד מיבסים” וכיוצא בזה, דמשמע שיש להשתכר בזהירות. ומדלא קאמר הכי שמע מינה שאינה הלכה. ועיין להרב המאירי ולמרן ראש הישיבה שליט”א בסנסן ליאיר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן