Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני מספר חודשים הרסו בניין ישן לידי ובנו חדש, רק שהפעם הוא יותר גבוה מהקודם והוא מסתיר לנו את הקולטים של דוד השמש הדבר גרם לי להוצאות ונזק ישיר של חשמל וגם ההעתקה של הדוד למקום אחר גבוה עולה הרבה מאוד כסף השאלה היא - האם אני יכול לתבוע את הקבלן על הנזק שנגרם לי ? מן הראוי לציין שלא פורסם מה גובה הבניין המתוכנן כך שגם לא יכולתי למחות על הדבר וגם חוסר הידיעה שלי שאכן הבניין יסתיר את השמש מבחינה חוקית יש לציין שלכאורה ככל הנראה הוא בנה את הבניין בריחוק ע"פ החוק מהבניין שלנו (טעון בדיקה) 

הרב דוד עידאן

ראוי לתבוע את הקבלן בדין תורה דיש צדדים לכאן ולכאן. ואם לא ירצה אפשר לקבל רשות מבית הדין לתבעו בערכאות, ואחר פסק הדין בבית המשפט יש לשוב לבית הדין לבדוק אם מה שנפסק תואם את ההלכה.

אולם עצם המעשה להסתיר את הדוודים מקרני השמש כתבו האחרונים שהדבר אסור על פי ההלכה (ועיין בספר דרכי המשפט הלכות שכנים דף קכ"ג שכתב לאסור וכתב שכן כתב בספר פתחי חושן, וכן כתב בספר עמק ומשפט הלכות שכנים דף קמ"א)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן