שם ה’
באמת כן מפורש בשו”ת תורה לשמה סי’ תצ”ו להקל בזה בכל שמות הקודש מלבד אדנו”ת וי”ה, והמנהג היום להחמיר הוא כנראה ייבוא ממנהגי האשכנזים.
בענין היתר המג"א להשתמש בספר קודש לצורך לימוד מספר קודש אחר. האם אפשר לגזור מכך הלכה שיהיה מותר לי להניח את הטלפון הסלולרי ע"ג ספר הלימוד בדף שבו העיון כדי להקליד בו דברי תורה לצורך הלימוד?
דברי המגן אברהם מובאים במשנה ברורה (סימן קנ"ד סעיף קטן ל"א), אמנם יש חולקים, ובהגהות איש מצליח (שם הערה 3) כתב שיש לחוש לכתחילה.
אולם גם לפי המקילים דוקא בספר קודש על ספר קודש מותר אבל פלפון שהוא כלי חול אינו רשאי להניחו על דבר קדש.