Menu
שאל את הרב
print
אא

במצבי לחץ יש לי גמגום כבד, רציתי לשאול בע"ה כשאגיע לחופה יוכל הרב המחתן לקדש בשמי את הכלה? ככה אוכל למנוע מבוכה גדולה ביום שמחתי.

הרב אדיר כהן

ודאי שיש מושג של קידושין על ידי שליח, וכן קידושין ללא אמירה בשעת הקידושין ממש רק שעוסקין לפני ואחרי בעינייני הקידושין. אבל אין כדאי לחפש דרכים שונות ולשנות מהמנהג המקובל, בפרט שיראה לאנשים מוזר כל זה ירגום לו יותר מבוכה. אלא כדאי שיאמר בעצמו כמנהג כל ישראל, ועל ידי שיכין עצמו היטב ויוריד מעצמו הלחץ, ועם תפילה לפני, יזכה לומר התיבות בצורה טובה (ואם היה קצת גמגום, לא נורה), ולפחות תיבות "הרי את מקודשת לי בטבעת זו" (בהשמטת תיבות כדת משה וישראל), עיין בשלחן ערוך (אבן העזר סימן כ"ז סעיף א'). או שיש עצה אחרת שלא יקריבו אליו את הרמקול, ומספיק ששני העדים ישמעו, ושאר הקהל שעומדים רחוק לא צריכים לשמוע בבירור מה אומר. וכך יהיה קידושין על הצד הטוב ביותר.
ואקוה שעצות אלו יספיקו לו, ואם בכל זאת נראה לו שלא יוכל לומר בעצמו, יש אפשריות אחרות, וכדאי שיתיעץ עם הרב האחראי על הקידושין בעירו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן