Menu
שאל את הרב
print
אא

אם אסור גרביים וצריך חצאית ארוכה אז למה רוב גדולי הדור מתירים גרביים ולא מצריכים כיסוי בכל הרגל, מה טעמם להתיר ?

הרב אליהו מאדאר

הרבה מגדולי הדור שלנו והדור שלפנינו מצריכים להאריך החצאית הרבה כמו שכתבו בזה רבני הבד"ץ העדה החרדית, מזמן הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל וכן כתב הגאון משנה הלכות, וכן פורסם בשם מרן הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ"ל ועוד.
ומה שיש שהקילו בזה, אפשר שהם הבינו או תפסו כדעת מי שסבר שהשוק הוא מעל הברך, אבל מה שמתחת הברך אינו בכלל שוק ואינו ערוה. וממילא לא היה צריך לכסותו, ולכן הקילו בכל כיסוי אפילו בגרבים בצבע הרגל וכיוצא. אבל כבר נודע שהעיקר הוא שהשוק מתחת לברך והוא בכלל ערוה שאסור בגילוי, כדמוכח מפסוקים מפורשים, ומשניות ערוכות, ופוסקים ראשונים ואחרונים. וכמבואר בשו"ת שבט הלוי (חלק א' סימן א'), יביע אומר (חלק ו' עמוד ק"ץ), סנסן ליאיר (חידושי מסכת מגילה) וברכת ה' (חלק א' פרק ז' סעיף י"א).
וממילא תבין שמה שמרעישים בסמינרים ומקפידים מאוד שלא תלבש חצאית ארוכה,ועושים מדה שלא תעבור כך וכך ס"מ מתחת לברך, הוא שיבוש ואין להן על מה שיסמכו.
וכבר יצאה חוברת "בגדי תפארתך" שביארו הענין באריכות ושם כתבו מהיכן יצאו גרביים אלו, לך נא ראה.
וכל כך היצר סימא עיניהם להתנגד לחצאיות ארוכות, עד אשר אפילו שקצרו כל כך את החצאית ועלו למעלה בר מינן, אין איש שם על לב, ועל זה עוברים בשתיקה. וכבר יש הרבה אברכים יראי ה' שמדברים על זה ופועלים בזה, אשרי חלקם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן