Menu
שאל את הרב
print
אא

אבל אני לא שמעתי את מורינו הרה עליו השלום מדבר ככה בלוין כניראה כמו שמשה חבושה שמעתי אותו שביום יום פחות מדברים אבל בתפילה זה שונה בכל מקרה הרב היה מתפלל ככה ? ועוד אני לא הבנתי עם בתפילה אמרו ו כמו ב לא דגושה אז זה ניקרא שהוא לא אמר בכלל את המילה כי הוא אמר בתוך המילה אות אחרת ? ועוד דבר אני יגיד לך תאמת אני מסכים איתך בכל מילה אבל ברוב שהשתרשו הטעויות היום אז עכשיו להתפלל ככה זה יהיה מוזר באוזן האנשים ואולי עדיף לא להיות שונה מהציבור?

הרב אמיר דאדוואנד

1. אמת בדיבור הרגיל אין צריך לדבר כך, ולכן גם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל לא היה מקפיד בדיבור הרגיל לבטאות וא"ו (ואף על פי כן היה מקפיד לבטאות חי"ת ועי"ן וקו"ף ולפעמים גם וא"ו וטי"ת).
2. אמנם לגבי התפילה העיד מרן ראש הישיבה וכן הראשון לציון הגאון הרב שלמה עאמר שליט"א שמרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מתפללל בדקדוק כל האותיות. וגם יש הקלטה שלו שצריכים ללמוד לבטא את האותיות כמו שמסביר הרב מאזוז.
3. חז"ל אמרו שעם הארץ (שאינו יכל ללמוד) שאמר לקדוש ברוך הוא אויב במקום אוהב, הקדוש ברוך הוא מקבל תפילתו. והוא הדין למי שככה למדו אותו בית הספר או בחידר, ולא זכה להיחסף אל המבטא האמיתי. וכל שכן בזה שכיום הטעות השתרשה בשפת הדיבור, ולכן יש מקום לומר שבכל אופן יוצא ידי חובה ואינו נחשב שינוי משמעות.
4. בדברים של חומרא וחסידות צריך להזהר לא להיות שונה. לא בדבר עקרוני.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן