כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
המנהג הפשוט לעשות דלת ממש, הוא מפני שבדור האחרון שינו את מנהגם. במרוקו, סוריה, חלק מאלג'יריה (אזור והרן ועוד), לוב, תימן, וגם אשכנז נהגו בקשר מרובע. בתונס ג'רבא וחלק מאלג'יריה נהגו בקשר דלת שונה מהנפוץ היום (בספר פרי אליעזר מתואר בעמוד פה, וכן מביא שם בשם עלי הדס שהרב צמח מאזוז נר"ו קשר לו קשר כזה), שהרגל יותר ארוכה והרצועות יוצאות בצורת דלת הפוכה. מכל הגאונים והראשונים שתיארו את הקשר, וכן הב"י (סוס"י לב) יוצא קשר מרובע. אז למה לומר "לא לשנות" כשהכוונה לחזור למנהג המקורי כששינו בדור האחרון ממש, אם בעקבות שלוחי חב"ד, או בעקבות שקנו תפלין מא"י או מבבל ששם נהגו בדלת? (אגב אני כותב דלת כי כך נקרא היום, אבל כל הגאונים והראשונים שתיארו את הקשר המרובע קראו לו דלת).
אין לשנות המנהג כדל"ת שכל מנהגינו נכונים ומדוייקים ויסודתם בהררי קודש!