סידור רבינו שלמה מגרמיזא אינו מצוי איתי.
אבל חז"ל שסדרו התפילה סדרוה ברוח הקודש, ולא יתכן שתהיה בה דבר שאינו נכון במציאות, ועל כן בעבר חשבו שהדברים כפשטן, ועל פי זה ביארו התפילה. אבל כיום שנודע שאין הדבר כן, מוכרחים אנו לבאר את התפילה לפי האמת, ולכן ספר הברית פירש בדרך אחת, ומרן שליט"א פירש בדרך אחרת, והעיקר ליישב הדברים על הלב. וכבר כתב ברמב"ן (פרשת נח) שעל כורחינו נאמין לדברי החוקרים וכו' שאמרו שהקשת נוצרה מהשתברות קרני השמש, ועל פי זה ביאר הפסוקים שם. עיין שם. ודברי פרקי אליעזר (פרק נ') שציינת, בודאי אינם כפשוטן, ויתכן שהם על פי הסוד או על דרך הלצה לכוונה נסתרת אחרת. ועיין עוד במילואים שבסוף ספר מנוחת אהבה חלק ג' עמוד תנ"א ואילך.