Menu
שאל את הרב
print
אא

ההסבר שניתן לגבי "בוקע חלוני רקיע" הוא אמנם יפה אבל בסידור של רבינו שלמה ב"ר שמשון מגרמייזא (ראה קישור http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_21968_212.pdf) מדובר על חלונות ממש בעובי הרקיע ויתרה מזו הוא כותב" ובטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית בפרקי דר׳ אליעזר ובפר׳ רבן גמליאל אומר ר׳ ינאי אומר כל צבאות השמים עוברים ומתחדשים בכל יום, ומה הם צבאות השמים שמש וירח וכוכבים ומזלות, תדע לך שהוא כן, בא וראה כשהשמש נוטה לבא במערב, היא רוחצת במי אוקיינוס ונרותיו מנת]כבין, כאדם שמכבה האש בתוך המים, כך מי אוקיינוס מכבין את שלהביותיו. והרי השמש אינה כבית בלילה שכן היא פשוט נראית בצד השני של העולם. אז למי צריך להאמין??

הרב שלמה מועלם

סידור רבינו שלמה מגרמיזא אינו מצוי איתי.
אבל חז"ל שסדרו התפילה סדרוה ברוח הקודש, ולא יתכן שתהיה בה דבר שאינו נכון במציאות, ועל כן בעבר חשבו שהדברים כפשטן, ועל פי זה ביארו התפילה. אבל כיום שנודע שאין הדבר כן, מוכרחים אנו לבאר את התפילה לפי האמת, ולכן ספר הברית פירש בדרך אחת, ומרן שליט"א פירש בדרך אחרת, והעיקר ליישב הדברים על הלב. וכבר כתב ברמב"ן (פרשת נח) שעל כורחינו נאמין לדברי החוקרים וכו' שאמרו שהקשת נוצרה מהשתברות קרני השמש, ועל פי זה ביאר הפסוקים שם. עיין שם. ודברי פרקי אליעזר (פרק נ') שציינת, בודאי אינם כפשוטן, ויתכן שהם על פי הסוד או על דרך הלצה לכוונה נסתרת אחרת. ועיין עוד במילואים שבסוף ספר מנוחת אהבה חלק ג' עמוד תנ"א ואילך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן