שתי שאלות בדברי רש"י ז"ל: 1) בגיטין יז' ראש ע"א כותב רש"י את הסיבה לכך שהחברא לקח לאמוראים את הנר: "שיש לפרסיים יום איד שאין מדליקין אור באותו יום אלא בבית עבודה זרה שלהם". וקשה לי מדוע הוצרך רש"י לבאר סיבה זו? הרי אינה מובנת בפשט הגמרא, וכן אין מסתבר לומר שזו תהיה הסיבה שלהם, וכי לולא טעם זה לא היו לוקחים את הנר? הרי עשו ליהודים צרות לכל אורך הגלות. 2) שם בדף לד' ראש עמוד ב' מביא רש"י את הטעם שקראו לאביי "נחמני", ואחר כך כותב: "סתם רבה הוא רבה בר נחמני". מדוע הוצרך לזה (אז מה אם הוא גידל את אביי)? (אולי יש מקום שבו מוזכר ש"רבה" (סתם) גידל את אביי), ואם כן בא רש"י לבאר שזהו אותו אחד. ואם כן, איפה זה כתוב?