Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לדעת מה דעתם של רבני ג'רבא ותוניסיה בקשר להיתר המכירה?

הרב אדיר כהן

ידוע לנו על מר זקננו ראב"ד ג'רבה מרן הגאון רבינו רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל שכתב להיקל לסמוך על ההיתר בזמנו בשנת המכירה בשנת תשי"ט (עיין בספרו שו"ת שיירי כהונה חלק יורה דעה סימן קי"א, ובמה שנכתב בשמו בספר ילקוט כהונה חלק יורה דעה הלכות שמיטה הערה ב', ובשו"ת בית נאמן חלק א' חלק יורה דעה סימן כ"ח ובעניינים שונים סימן ו' אות י', ובשו"ת יביע אומר חלק י' יורה דעה סימן מ"ג סוף אות ג', ובהקדמת המשנה ברורה עם הגהות איש מצליח עמוד 14) וכן סמכו על היתר זה תלמידיו והם מורינו הרב הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל (ראה בספרו נפש חיה מערכת ש' אות כ', ובבית נאמן בעניינים שונים שם). וכן סמך על היתר זה רבו של הרובע הקטן בג'רה הגאון רבי משה הכהן זצ"ל במכתבו הנדפס בירחון אור תורה (טבת התשמ"ז סימן ל"ב אות א').
וכמבון לפי כל הדיעות ההיתר הוא לשעת הדחק, וכל שיש לו אפשרות להוביר שדהו ולשמור שמיטה כהלכתה יחולו עליו כל הברכות שבתורה.

שאלת המשך:

מחילה מכת"ר אבל הגר"ע יוסף זצ"ל התיר לכתחילה כפי שרשום בספרו "יביע אומר".

רבני בית ההוראה

ההיתר הוא לכתחילה ואין לפקפק בו אולם ודאי שאדם שיכול להחמיר ולעשות כמצות התורה ודאי שיש להחמיר כמו שמכירת חמץ כולם סומכים עליה ומ"מ הרבה אנשים משתדלים להחמיר ולא לאכול חמץ שעבר עליו הפסח גם כשעשו מכירת חמץ

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן