Menu
שאל את הרב
print
אא

בתפילת מנחה של ערב שבת השתרש מנהג קבוע מפני שכולם מאחרים להתחיל את תפילת מנחה סמוך לשקיעה בין 7 ל5 דקות לפני השקיעה ומסיימים כמובן לאחר השקיעה וגם קדיש תתקבל לאחר השקיעה . יש הטוענים שעדיף להתפלל יחיד לפני השקיעה מאשר לחכות למנין ולהתחיל סמוך לשקיעה . כך גם בשחרית של שבת מתחילים בבוקר מאוחר כך שלא מספיקים לומר קריאת שמע בציבור בזמנה . מדובר באנשים שמדקדקים מאוד במצוות ובמצוות מדאוריתא בפועל לא כל כך משתדלים . ורובנו יוצאי ג'רבא שחייבים להחזיק בדרכי אבותינו ולדקדק במצוות .

רבני בית ההוראה

ראה למרן מופת הדור רבנו עובדיה יוסף זצק"ל בסיפרו חזון עובדיה (שבת חלק א' עמוד רפ"ד והלאה) שדן בזה. והעלה שאין בזה בעיה להתפלל מנחה סמוך לשקיעה ממש. כי עצם הדבר שאדם לא עושה מלאכה סמוך לשבת משיב כמקבל שבת מבעוד יום. ובתפילה הרי אינו עושה מלאכה האסורה בשבת. וזה סמך גדול לכל בתי כנסת שכן עושים ואדרבא זה טוב לפעמים בחורף שהשבת נכנסת מוקדם ואנשים לא הספיקו להתארגן בנחת ובשלווה וחוסך מריבות ובעיות בשלום בית ולכן יתפלל דווקא בציבור. וימנעו ממחלוקות מיותרות ולגבי תפילת שחרית. אפשר לקרוא קריאת שמע בקורבנות עם 2 פרשיות ואהבת וכו' עד אני ה' אלהיכם אמת, ואין בזה בעיה. וראה למשנה ברורה (סימן מ"ו סעיף קטן ל"א) וראה בהגהת איש מצליח שם. ואולי אלו שבאים במילא מוקדם יקימו שיעור תורה לפני התפילה כגון: הלכות שבת, או שיעור בתנ"ך וכדומה. ונמצא זוכה ומזכה אחרים.
ולגבי שאר המאחרים ישתדל לעורר אותם בדברי מוסר כמה חשובה מעלת קריאת שמע בזמנה. ומכל מקום דע שעיקר הזמן בקריאת שמע הוא כדעת הגר"א , ראה מקור נאמן (חלק א' סימן הל"ג).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן