Menu
שאל את הרב
print
אא

הרב דאדוואנד שלום, האזנתי למספר שיעורים שלך בנושא ביטוי האותיות - חשוב ומועיל מאוד ויישר כוח גדול לכבודו. ברצוני לשאול מספר שאלות, כולן באותו עניין.
1. שמתי לב שמקרים שונים, כאשר הרב מצטט פסוקים, הרב לא מבטא המילים במדויק, ותהיתי אולי יש כאן משהו שאני לא מבין. למשל: באחד השיעורים הרב חוזר על הפסוק "הנה מטתו שלשלמה" מספר פעמים, כאשר האות ת' נהגית דגושה, למרות שבסידור היא לא, והייתה צריכה להישמע רפה. כך גם בפסוק "מאת ה' הייתה זאת", האותיות ת' שבסוף המילים "את" שהרב מבטא כולן דגושות, למרות שבסידורים אינני רואה דגש.
2. איך צריך לבטא את ה-ד' של שם אדנות (א-דוני), האם דגושה או רפה? בברכת מחייה המתים בסידורים שונים ה-ד' מופיעה רפה, אך למעשה כל עם ישראל, וגם הרב בשיעור ביטא אותה דגושה. למשל, כשהרב ציטט את הפסוק "ברוך אתה ה' למדני חוקיך", האות ד' בשם השם בביטויו של הרב נשמעה דגושה. מה הביטוי הנכון לאות ד' שבשם אדנות? תודה ובברכה, גיל

הרב אמיר דאדוואנד

1. כבודו צודק בכל. אלא שאני (לצערי) איני רגיל כל כך בדל"ת ותי"ו רפויות. (ויש להוסיף להערה גם את האות צד"י שהרבה פעמים בשיעור אני אומר טצד"י). ואף על פי שבתפילה אני מקפיד עליהם, מכל מקום בדיבור קשה לי קצת. ובפרט כשאני מדבר בשיעור. בלי נדר אשתדל להקפיד בזה יותר בציטוט הפסוקים.
2. רפויה (וכדרך שהסברנו בשיעור בג"ד כפ"ת) רוב עם ישראל שכחו את מבטאה, ולכך אומרים בדל"ת דגושה. ורק התימנים וזקני הבבלים יודעים אותה. ואנחנו זכינו ללמוד מהם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן