איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מאת: פלוני | תאריך: י״ב באייר ה׳תשע״ג – אפריל 22, 2013
הפוך היה צריך לומר זאת על אותם שהכניסו את המלבושים האירופאים ולתוניס ולא התנהגו כמנהג המקום ולא חסו על מנהג אבותם ולא עוד שהכניסו מלבוש שמאופיין בעיקר לגויים ולמשכילים שבעם ישראל, האם אין פה משום לא תטוש תורת אמך? ועוד שידוע לכולם כמה תרבות המערב הרסה לעם היהודי לא אמורים להזהר מימנה על אחת כמה וכמה ולהיבדל מהם בלבוש?
כתוב בילקוט יוסף שמי שלובש היום בראש השנה וכיפור בגדים לבנים יש כאן חשש יוהרא כי פשט המנהג אצל גדולי הדור ללבוש בגדי שחור לבן. אך יחד עם זאת רואים שראשיה הראשונים של פורת יוסף לבשו בגדים ספרדיים מסורתיים והם היו גדולי הדור אז מי ששינה מלבושם התייאר מולם?
כנראה שאתה חושב שהברנוס ויתר המלבושים שלבשו אבותינו בתונס הם בגדי יהודים דווקא. אבל זה לא נכון גם הערבים שם לבשו זאת (ובחלק מהמלבושים יש שינויים קלים). כן שמעתי וכך ראיתי שנה שעברה שהייתי בגרבה יחד עם מר אבי שליט"א. וראיתי את הערבים הזקנים לובשים כך בדיוק. ומה העדיפות בבגדי הערבים מבגדי האירופאים, שניהם גויים.
מאת: פלוני | תאריך: י״ב באייר ה׳תשע״ג – אפריל 22, 2013