Menu
שאל את הרב
print
אא

בחג החנוכה שעבר עלינו לטובה נודע לי מאחד מחשובי בית הכנסת שהוא נוהג לסדר ולהדליק את מנורת החנוכה בביתו באופן שהעלה לי קצת ספקות... הוא תוחב פתיל חדש (כנראה פתיל מצופה שעווה אדומה) לתוך צינורית המתכת - בעוד שהפתיל של אתמול גם כן תחוב עמו! כלומר שלאורך צינורית המתכת, מלמעלה למטה, ישנם שתי פתילות צמודות - החדשה שמגיעה מלמעלה ועד סוף הצינורית למטה, והישנה מקבילה וצמודה לה מלמעלה ועד לכמחצית מגובה הצינורית! ולאחר הדלקת הנר, אחר כשעה בערך, הלהבה מכלה את הפתיל הישן ונותר אך ורק הפתיל החדש שהוא ממשיך לבעור עוד כשעה נוספת ועד תום השמן. 1) כאשר הוא מדליק את שתי הפתילות הללו יחדיו (החדשה עם הישנה ביחד) האם זה נחשב לו בשעה הראשונה של ההדלקה, כאילו הדליק אבוקה? והאם יצא ידי חובה לכל הדעות? והאם זה נחשב לו כאילו "תעשה ולא מן העשוי" ולא יצא בכל אופן? 2) האם שתי פתילות מצופות שעווה שהצמידן והדליקן בתוך נר שמן אחד בכלל נחשב כאבוקה או שמא נחשבות כפתיל אחד גדול אף על פי שאינן קלועות וגדולות יחדיו? והאם יש חילוק בין ספרדים ואשכנזים לצאת ידי חובה בהדלקת אבוקה כנר חנוכה?

הרב רזיאל כהן

היות ושני הפתילות צמודות זו לזו באמצעות הצינוריות, נראה שאין על זה שם אבוקה (עיין בלשון המשנ"ב סימן תל"ג סקי"ב) אבל איני יודע למה לו להכנס לתגר הזה, ולא להוציא את הפתילה הישנה. כיאה וכיאות למצוה חביבה זו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן