Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שמתפלל עם ציבור ונמצא בברכת אמת ויציב אך הציבור כבר סיימו את הברכה והתחילו בתפילת עמידה, ידועה ההלכה שרשאי להתחיל רק אם יוכל לסיים תפילתו עד שהש"צ יגיע לקדושה, אמנם פה שהוא חלק מהציבור ולא נכנס לבית הכנסת מאוחר אולי הדין שונה ויהיה רשאי להתחיל בתפילת עמידה למרות שלא יוכל להגיע עם הציבור לקדושה. או מסברא שלי אולי יהיה רשאי להתחיל כל עוד שהוא משער שהציבור עדיין בברכה ראשונה שבזה לכולי עלמא נחשב תפילה בציבור או אפילו בשלושה ראשונות שבזה יש מחלוקת אם נחשבת תפילה בציבור ובדיעבד גם שרי (כמו שפסק ביביע אומר , חלק ב' לפי מיטב זכרוני).

הרב אברהם מאזוז

על פי מה שכתב הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל ביביע אומר (חלק ד סימן ז' אות ט"ו) רשאי להקל כיון שהתחיל סדר התפילה עם הציבור ולא איחר, נחשב כאנוס. ובפרט אם רוב הציבור בברכה ראשונה או שניה ושלישית. וכל שכן כשאם יתפלל בחזרה לא יכוין מספיק, רשאי להקל כנ"ל. וכן דעת כמה מרבני הישיבה תכב"ץ. ואם אפשר ישמע אחר התפילה, הקדושה והקדישים שהפסיד, או לפני שיתפלל ישמעם ויענם כמו שכתב הרב זצ"ל (שם במילואים וגליונות לאות י').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן