Menu
שאל את הרב
print
אא

לעתיד לבוא או בביאת המשיח מה יהיה שכרם של הבחורים הצעירים והתינוקות שעדיין לא הספיקו להיות גדולים בתורה, שהרי שכרם יהיה רק על מה שלמדו שכביכול הם לא הספיקו ללמוד הרבה תורה ?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

כתוב בספר חסידים (סימן רכ"ב) שיש צדיקים הנהרגים על קידוש ה' ויש שמתים על מיטתם. והמתים על מיטתם יכולים לטעון שאם היו בשעת הגזרה היו נהרגים ולמה יפסידו? ומקבלים שכר כאלו מתו על קדוש ה' רק שפותחים להן טובת הנאה שלא באו לידי כך ע"ש ונראה שה"ה כל אלו שמתו בקיצור שנים יכולים לטעון שאילו היו….  היו יכולים ללמוד יותר וגלוי וידוע לפני ה' אם הצדק עמהם (כי יתכן להפך שמתו קודםזמנם כדי שלא יתקלקלו כמ"ש לגבי חנוך) ואם אכן יקבלו שכר טוב מאת ה'. וכדברי המדרש הנ"ל. רק שמסתבר שבדורתינו האחרונים האלו שרובם גלגולים ומתקנים את הגלגולים הקודמים אלו שנפטרים בקיצור שנים ב"מ פירוש שסיימו תקונם מוקדם ושבים לעולם הבא לקבל שכרם מהגלגול  הקודם עם מה שתיקנו בגלגול הזה, ואין להם עוד טענות וכנ"ל לגבי ימות המשיח

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן