Menu
שאל את הרב
print
אא

נתבקשתי לשאול גבי ילד שיכנס למצוות ביום שבת י"ג באייר שנה זו ואביו שואל האם יוכל לעשות לו מסיבה ביום ראשון בערב שהוא מוצאי פסח שני - כלומר האם בי"ד באייר בלילה גם כן יש היתר או שדווקא י"ד אייר עד השקיעה

הרב אדיר כהן

אם עיקר הסעודה החלה ביום, מסתבר שכיון שהתחיל לא פוסק ודמות ראיה לדבר סעודת שבת וראש חודש וכיוצא ובאמצע הסעודה שקעה החמה, בכל זאת אומר בברכת המזון רצה או יעלה ויבוא (עיין בשלחן ערוך אורח חייים סימן קפ"ח סעיף י', ובסימן תרצ"ה סעיף מ') אף שיש מקום לחלק בין הנדונים. ובפרט שגם פסח שני במקור כך היה, שמקריבים קרבן פסח בי"ד בין הערביים ואוכלים הקרבן בלילה ט"ו בניסן (עין למורינו ורבינו הגאון הנאמ"ן בירחון אור תורה אייר תשמ"ט סימן תכ"ו, וכן בתחילת ספר מאיר בת עין הוצאת הישיבה), ומלבד זאת כל איסור נגינה בימי העומר הוא רק מנהג שאיו מפורש בשלחן ערוך (כמו שכתב בספר מקור נאמן חלק א' סימן תפ"ה). ועל הצד היותר טוב נכון שחתן הבר מצווה או אחד מהמשתתפים יעשה שם סיום מסכת, שאז בלאו הכי יש להקל בגלל הסיום (עיין בשו"ת יחוה דעת חלק ו' סימן ל"ד)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן