Menu
שאל את הרב
print
אא

אני ברוך השם עולה בהדרגה בתורה- כיום שומר שבת מניח תפילין ומינחה וערבית מתפלל בבית כנסת, עוסק בתורה כמה שעות ביום מתוכם שעה בשיעור עם רב או תלמיד חכם, למרות הקשיים מהמשפחה אני מאוד רוצה כשאסיים בית ספר לעבור לישיבה זה החלום הכי גדול שלי אין דבר שאני חושב עליו יותר מזה (הלוואי והיתה האפשרות בידי כרגע אך בגיל זה קצת יותר בעייתי עם המשפחה כי אין עם זה הסכמה כל כך אני כיתה יא׳ בן 16) ועולות שאלות מהמשפחה לגבי מה אני אעשה עם הפרנסה וכו.. אני שואל שאלה באמת שיושבת לי בראש המון זמן- האם אני יוכל לאחר כמה שנים בישיבה לשלב מקצוע אם אדרש לכך? זה יהיה דבר נכון לעשות או שלא לחשוב על זה לפחות כרגע עד שבאמת השם יזכה אותי לזיווג בעזרת השם ולאחר כמה שנים בישיבה? תודה רבה על עבודת הקודש באתר ועל זיכוי הרבים

רבני בית ההוראה

אין איסור לעבוד, וכמו שרבותינו מאורי התלמוד עבדו בכל מיני עבודות חשובות ופשוטות, נפחות וסנדלרות ועוד. אבל צריך לדעת שבימינו היציאה לעבודה גם אם מוצאים עבודה טובה וכשרה, מטרידה את האדם בכל שעות היום וממעיטה מאוד את כמות הלימוד ואת איכותו. ולכן רווק שנמצא בישיבה עם פנימיה או שגר אצל הוריו ויאין עליו מחוייבות לפרנסה, אין סיבה שיצא לעבודה ולא לחשוב על זה כרגע, לאחר החתונה בעיתה ובזמנה, וכאשר יבואו ילדים והוצאות המשפחה יצריכו זאת, בהחלט אפשר וצריך לצאת לעבודה טובה וכשרה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן