Menu
שאל את הרב
print
אא

אם אפשר לכתוב מספר שורות על הרה"ג רבי יוסף מערבי זצ"ל שהיה באל-חמא 

הרב אדיר כהן

לפי דעת זקני מרן הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל בספר זכרי כהונה חלק א' (מערכת ה' אות ג') התשובה ביכין ובועז חלק א' (סימן קט"ז) שם כתוב ובהכי שאלנו לה"ר יוסף אב"ד דמתא אלחמא וכן השיב וכו' ע"כ הכוונה לרבי יוסף מערבי הקבור באל חמא וזה לפני כשש מאות שנה.
כמו כן הזכיר הזכיר בזכרי כהונה שם מה שנהגו לעשות לו הילולא בליל ר"ח טבת וכן ידוע שנהגו בשעת צרה לידור בעת צרה ללכת לקברו (ונמצאו בזה כמה דיונים בספרי חכמי ורבני ג'רבא מוה"ר רבי כלפון משה הכהן ומז"ק מוה"ר רחמים חי חויתה הכהן ובעוד ספרים)
כמו כן ידועים על נסים ונפלאות רבים שנעשו בזכותו וכבר חובר בזמנו ספר שלם בשם "יוסף חי" על ידי הרה"ג רבי אליהו חי חואתי דמרי זצ"ל מרבני גאבס על הצדיק ע"ה ונדפס בג'רבא שנת תש"ה ושוב נדפס לאחרונה גם בארץ.
גם ידוע שבזמנו כשהגיעו הגרמנים יש"ו לתונס בזמן השואה ורצו עם הטנק לרמוס מצבת קבורתו הקדושה נתקע הטנק ועמד על עומדו סמוך לקבר שנים רבות לאות לבני מרי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן