Menu
שאל את הרב
print
אא

מה הטעם שאמן יהא שמיה רבא,שאחר הדרשה,וקדושא דסידרא, מעמידים את העולם,עיינתי בדברי הגמרא (סוטה מט) וברש,י במקום,ולא מצאתי סיבה, למה יש מעלה בזה,יותר ממצוות אחרות,כד כדי כך,שהעולם עומד על כך? ב) מדוע עם ישראל נקרא הרבה פעמים בנביאים בשם אפריים(הבן יקיר לי אפריים,אפריים מה לי עוד לעצבים ועוד) מה העניין דווקא באפריים. 

רבני בית ההוראה

א. איני יודע מדוע כתבת שרש"י לא כתב, רש"י שם הסביר משום שיש בקדיש אחר דרשה שני דברים גם קדושת השם וגם לימוד תורה, וכן בקדושה דסדרא עיין שם בהרחבה. וכן בקדושה דסדרא עיין שם בהרחבה.
ומהרש"א הוסיף שאלו השניים (קדושה דסדרא וקדיש) נאמרו בלשון תרגום ועמי הארץ מבינים אותם ויודעים ערך קדושת השם ות"ת.
ב. ראב"ע בהושע פרק ה' מפרש משום שיעקב משום שיעקב רצה לישא רק את רחל ויוסף הוא בנה ועל אפרים ומנשה אומר יעקב אפרים ומנשה יהיו לי נקראו כל ישראל ע"ש אפרים (וכנרא משום שאפרים דווקא על שמו ולא ע"ש מנשה) ועיין שם עוד טעמים. ובמלכים בפרק ד'

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן