Menu
שאל את הרב
print
אא

אנו גרים בדרום תל אביב באזור כפר שלם, וישנו בחור אחד צעיר וחביב אך עקשן, שלומד אתנו, ובכל פעם שעלה הנושא של פינוי אנשי כפר שלם (לצורך העניין הנלמד וכדו') - הבחור תמיד מגיב בעוינות עיקשת ובלתי מתפשרת כלפי אנשי כפר שלם שעדיין לא התפנו! ומכנה אותם "רשעים" ו-"גונבי אדמות" ועוד כל מיני כינויי גנאי למיניהם, בטענה שהם מורידים את הערך של הדירות של כל אזורינו! בתחילה ניסיתי לשתף את הבחור מידיעותיי על הנושא (בהיותי יליד כפר שלם), ואחר דיבורים הרבה נוכחתי לגלות שהוא כנראה אינו מעוניין לשנות עמדתו בנושא, אף במחיר האמת מול הבדיונות! ועד כדי כך שאם רק יזכירו לפניו את אנשי כפר שלם מיד המילה "רשעים" נשמעת על שפתיו... הערתי לבחור שזה ממש בגדר של לשון הרע והוצאת שם רע! ואף אני כמהלך על ביצים ומשתדל שלא להזכיר את העניין ואפילו לא ברמז, בכדי שלא אעבור על "לפני עיוור לא תיתן מכשול" 1. האם יש בזה משום לשון הרע והוצאת שם רע? ואם-כן מה המקור? 2. האם מותר לכנות לגנאי את אנשי כפר שלם שלא התפנו - רשעים, גנבים וכדו'? 3. האם אני נוהג כשורה לחשוש מלפני עיוור לא תיתן מכשול?

הרב מאיר גבאי

1. שמבזה וכ"ש אם מקלל זה איסור, ואם הוא אומר דבר שמפורסם לכולם לא שייך בזה לה"ר ואם אומר דברים שאינם נכונים זה הוצאת שם רע .(מלבד שיש מגמה לפנות וכבר פינו הרבה ברחוב הבושם , והללו מסכנים עמדו חסרי אונים נוכח השוטרים כשבאו להרוס את ביתם)
2. אסור לומר רשעים כמבואר באיזהו נשך, דיורד עמו לחייו.
3. ואתה אכן נוהג כשורה לא להזכיר את כפר שלם וחבל להתווכח (_ובמדה והחל ויכוח אפשר לומר אילו הוא היה גר שם במצב דחוק האם היה מתפנה ברצון?
אבל לא להזכיר לו את הנושא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן