Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי באתר שהישיבה ממליצה להתחתן בין 18-20 אבל במחילה מכבוד הרבנים לענ"ד זה לא מתאים לרוב עם ישראל במציאות של היום מאחר והשירות הצבאי נגמר לא לפני גיל 21... (וזה בהנחה שמתגייסים בגיל 18) האם גם אז נכונה גישה זו?? האם ראוי שאדם יעזוב את אשתו לטובת הצבא?? לא עדיף להתחתן אחרי השירות הצבאי אם כך? (22-24)

הרב אליהו מאדאר

על דא קא בכינא, ששולחים בחור צעיר לצבא, שעדיין יצרו בתוקפו וכחו במותניו, ולא הקים בית ולא השאיר זרע אחריו, והולך ואינו יודע איך יחזור ברוחניות ובגשמיות, ודי למבין.
ואם היו נוהגים ומנהיגים כמו דין תורתנו הקדושה היו מרויחים הרבה, בגשמיות וברוחניות, שהרי בתורה מבואר שלא יוצאים לצבא רק מגיל עשרים ומעלה, ובודאי קודם לכן נושאים אישה וזוכים לבנים, ואם התחתן סמוך לעשרים, שנה שלימה יש לו להיות נקי לביתו, ושימח את אשתו אשר לקח, כזה נפלא הוא דין התורה.
נמצא שאם הוא בחור ישיבה מצוה שישא אשה קודם עשרים ולא יתעכב וימשיך אחר-כך בתורתו, שהיא מגן וצינה בעד כל ישראל. וגם אם אינו כן ישתדל להקדים כמה שאפשר, ואם יכול לישא קודם הצבא, וישרת סמוך לביתו, או ישא תוך כדי השירות, וכמדומה שיש נוהגים כן. וה' ברחמיו יעזרנו על דבר כבוד שמו, וישמור צאתנו ובואנו, אמן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן