Menu
שאל את הרב
print
אא

לצערי לא זכיתי להיות אברך,ואני עובד,(לפחות אני מקיים בכל דרכיך דעהו, כי הא דכתובות: אשרי שומרי משפט עושה צדקה בכל עת וכי אפשר לעשות צדקה בכל עת דרשו רבותינו שביבנה ואמרי לה רבי אליעזר זה הזן בניו ובנותיו כשהן קטנים)אבל אני מאוד רוצה ללמוד יורה יורה,בזמני החופשי,רק שאין לי מספיק זמן,האם כבוד הרבנים,יכולים להמליץ לי על סדרת ספרים,שמתמצתת,את ההלכה והפוסקים? 

הרב אמיר דאדוואנד

1. אם רצונך באמת הגיע לדרגת "יורה יורה" אין לזה קיצורי דרך צריך ללמוד הכל מן המקורות (וכל הנעזרים בספרי קיצורים ללא עמל מספיק בטור ובית יוסף הם חוטאים בנפשותם כי אינם מבינים עומק הענין וגם אינם יכולים לזוכרו זמן רב. 
2. עליך ללמוד כעת הלכה למעשה מספרי הפסק האחרונים (חפש מה מתאים לך: משנה ברורה עם הערות איש מצליח, חזון עובדיה, מנוחת אהבה ועוד) וקח לך נושא אחד שתלמד אותו לאט לאט עם בית יוסף 

שאלת המשך: דרך לימוד השיטה הספרדית בהלכה

הבנתי את כת"ר,עדיף ללמוד ללא קיצורים. אם כן מה הסדר הנכון ללמוד, והאם יש ספר שמדריך מה השיטה הספרדית ללמוד טור וב"י, ושו"ע ונו"כ?

הרב אמיר דאדוואנד

1. קשה לענות על שאלה זו דרך האתר. צריך שתחפש תלמיד חכם שיכיר אותך וידריך אתך באופן אישי.
2.לבינתיים אענה בקצרה: אם אתה יודע מסכת כל שהיא בצורה טובה, תתחיל ללמוד טור ובית יוסף הקשורים לאותה מסכת. אם אין לך מסכת כאת, כדאי שתתחיל בהלכות תפילה וברכות (כלומר מסימן מ”ו והלאה. שהן הלכות קלות יחסית. והדרך הטובה היא ללמוד את הטור ובית יוסף בצורה טובה, לאחר מכן שולחן ערוך, ואחר כך שולחן ערוך ומשנה ברורה. (וכמובן הערות איש מצליח). לאחר מכן לחזור שוב על הטור ובית יוסף ושולחן ערוך ומשנה ברורה, ולהוסיף ביאור הלכה.
3. ושוב אני מזכיר מה שכתבתי בתשובה הקודמת, שמלבד זה צריך ללמוד הלכה פסוקה באופן מקיף , ויש להוסיף לרשימת הספרים שכתבתי, את הספר הקדוש בן איש חי עם הערות הליכות עולם, וכן את ספרנו הקטן “קיצור שלחן ערוך איש מצליח”. בברכת הצלחה רבה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן