Menu
שאל את הרב
print
אא

 כמה חברים התחילו להתחבר חזק לרבי נחמן זצק״ל ואני מאוד אוהב אותו וללמוד ממנו אבל קשה לי קצת להיות ממש מחובר אליו לא גדלתי על זה, לא חס ושלום מתוך אי אמונה בדרך שלו הוא צדיק יסוד עולם אבל קשה לי ממש לדבוק בו ובספריו לפי מה שהבנתי זה לא חובה אני יכול להמשיך כמו מסורת אבותי נכון? אין בעיה עם זה שאני כן קורא תיקון הכללי ולומד ממנו אבל פשוט לא דבוק בו 100% כמו האחרים השאלה באה לי מבלבול שאני מרגיש עם עצמי רע כי אני כן אוהב אותו פשוט לא גדלתי על זה ואני מבולבל לא יודע אם אני עושה 

רבני בית ההוראה

אינך מבולבל אלא מיושב אדרבה אלו שעוזבים מסורתם ומנהגים והופכים עצמם לאחרים הם מבולבלים. כי לספרדים יש מסורת ויש מנהגים ולמה יזנחו מסורתם וילכו לחפור בורות אחרים?! ולמה לא ילמדו מהחסידים והאשכנזים שאינם עוזבים מנהגיהם אפילו אם הם נראים מוזרים ותמוהים?! והדרך הנכונה היא כמו שאתה עושה להיות ספרדי ברמ"ח אברים ושס"ה גידים, ואם יש דברים טובים אצל אחרים תקח ותתאים אותם למסורתינו ומנהגנו וכבר אמר מרן ראש הישיבה שליט"א בכמה הזדמנויות אני קרוב לברסלב יותר מהרבה, אבל אני לא נוסע לאומן. עכ"ד. וראה מאמרו של מרן ראש הישיבה שליט"א בראש ספר עבד לעבדי ה' של הרב חיים רבי מה שכתב וביאר איך לנהוג בענינים אלו יתן לחכם ויחכם עוד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן