איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
כמה חברים התחילו להתחבר חזק לרבי נחמן זצק״ל ואני מאוד אוהב אותו וללמוד ממנו אבל קשה לי קצת להיות ממש מחובר אליו לא גדלתי על זה, לא חס ושלום מתוך אי אמונה בדרך שלו הוא צדיק יסוד עולם אבל קשה לי ממש לדבוק בו ובספריו לפי מה שהבנתי זה לא חובה אני יכול להמשיך כמו מסורת אבותי נכון? אין בעיה עם זה שאני כן קורא תיקון הכללי ולומד ממנו אבל פשוט לא דבוק בו 100% כמו האחרים השאלה באה לי מבלבול שאני מרגיש עם עצמי רע כי אני כן אוהב אותו פשוט לא גדלתי על זה ואני מבולבל לא יודע אם אני עושה
אינך מבולבל אלא מיושב אדרבה אלו שעוזבים מסורתם ומנהגים והופכים עצמם לאחרים הם מבולבלים. כי לספרדים יש מסורת ויש מנהגים ולמה יזנחו מסורתם וילכו לחפור בורות אחרים?! ולמה לא ילמדו מהחסידים והאשכנזים שאינם עוזבים מנהגיהם אפילו אם הם נראים מוזרים ותמוהים?! והדרך הנכונה היא כמו שאתה עושה להיות ספרדי ברמ"ח אברים ושס"ה גידים, ואם יש דברים טובים אצל אחרים תקח ותתאים אותם למסורתינו ומנהגנו וכבר אמר מרן ראש הישיבה שליט"א בכמה הזדמנויות אני קרוב לברסלב יותר מהרבה, אבל אני לא נוסע לאומן. עכ"ד. וראה מאמרו של מרן ראש הישיבה שליט"א בראש ספר עבד לעבדי ה' של הרב חיים רבי מה שכתב וביאר איך לנהוג בענינים אלו יתן לחכם ויחכם עוד.