Menu
שאל את הרב
print
אא

מובא ספר ברכת ה' (חלק ב פרק י סעיף ח) שמי שאכל פרכיה אורז עם גבינה כדי ללפת אותו צריך לברך רק "בורא פרי האדמה" על פרכיה אורז ולפטור הגבינה ואם נמלך אחר כך ורוצה לאכול גם גבינה לבדה יברך "בורא נפשות" ויחזור לברך "שהכל נהיה בדברו" על הגבינה על פי הכלל שכתב הרב זצ"ל בחלק א פרק א סעיף ז ש" מוטב לגרום ברכה שאינה צריכה וכו' מלבטל ברכה הצריכה וכו' ". אבל קשה לי שבנדון דידן גם לדעת הפוסקים שצריך לברך על הגבינה גורם ברכה שאינה צריכה שהיא ברכה אחרונה בורא נפשות ונמצא שלכולי עלמא גורם ברכה שאינה צריכה .

הרב אברהם חדאד

כוונתך באופן שיאכל אחר כך מן הגבינה שיעור המצריך שוב ברכה אחרונה, דאי לאו הכי לא גרם, שהרי בכל אופן היה מחויב לברך בורא נפשות מחמת אכילת הפירכית.
ולעצם הקושיה נראה דמוה"ר סובר דעדיף לגרום גם ב' ברכות שאינן צריכות מלאכול בלא ברכה נגד השלחן ערוך. שכיון שכעת בפועל צריך לברך בורא נפשות (שהרי אכל פרכיה עם גבינה) מברך כדין, ורק שהיה ראוי שיאחר את ברכת בורא נפשות לאחר אכילתו את שאר הגבינה. ועתה שהקדים "גורם" לברך שהכל שוב ואם יאכל שיעור משאר הגבינה יצטרך לברך שוב נפשות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן