Menu
שאל את הרב
print
אא

 בקרב חסידי חב"ד קיים מושג הנקרא "התוועדות חסידית", בו מתכנסים חסידים ושאר הציבור על קידוש/סעודה, משקאות חריפים, שרים ניגונים חסידיים, דברי תורה, ומטיפים לדרכי חסידות חב"ד. השאלה שלי היא האם בתרומה להתוועדות כזאת מקיימים מצווה? והנפקא מינה והסיבה שלשמה אני שואל היא: 1.האם אוכל לממן התוועדויות בקידוש של שבת מכספי מעשר
2.לעיתים כשאני צריך הצלחה באיזה עניין אני מקבל על עצמי החלטה טובה או עשיית מצווה, והשאלה היא האם מימון התוועדות היא החלטה לגיטימית. הסיבה שאני שואל היא כי מצד אחד חסידי חב"ד רואים בהתוועדות עניין גדול ומצווה, ומצד שני למרות שלפעמים נחמד להיות בחברתם, לא ברור איזה מצווה מהתורה או מדברי חכמים מקיימים כאן. קידוש במילא האנשים ישמעו בבית, סעודת שבת אין כאן כי אוכלים בד"כ רק מזונות. מה שנשאר זה אולי עונג שבת (תקף רק להתוועדויות שבימי שבת)...ואולי לימוד תורה..למרות שמדובר אצלינו על דברי תורה יחסית קצרים וגם יש הרבה רעש ולהערכתי קשה לקיים ממש מצוות תלמוד תורה. ואולי עוד מצוות שאני לא חושב עליהן.

הרב מצליח מאזוז

אפשר בהחלט.
כינוס לצדיקים טוב להם וטוב לעולם 
בפרט שהרבה פעמים דבר תורה אחד אפילו קצר מחזק ומחזיק בן אדם לימים רבים והם דברים שראינו בעינינו ומפורסמים

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן