Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אני רוצה להגות נכון את האותיות אני יודע זה חשוב בעיקר בתפילה וקריאה בתורה, את האותיות ע׳ ח׳ אני הוגה מהרגל אבל האם יש עוד אותיות שלשוננו השתבשה קצת בהן? למשל האם יש הבדל בין ט׳ ל-ת׳? או שאר אותיות? אם כן איך אני יידע כיצד להגות אותן?
2. אני נער בן 16 ואני חוזר בתשובה ברוך השם כשנתיים-שלוש כבר משתדל כל יום יש לי שיעור תורה עם רב או תלמיד חכם ומשתדל גם ללמוד בבית, אני מצטער על הבורות שלי אני פשוט לא יודע מה המושג של כולל? זה מקום ללימוד תורה קבוע של מספר שעות? אם כן האם בגילי הרב מכיר איזה מקום שאני אוכל להיכנס אליו בשעות אחר הצהריים-ערב?

הרב אמיר דאדוואנד

1. קודם כל צריך לדעת שמי שמחפש כיצד להתפלל בשלימות בהגיה נכונה של האותיות והמילם זה מראה שהוא אוהב את ה' ומחפש כיצד לכבדו כראוי, ועיין בגמרא במסכת ברכות דף ו' ע"ב שדרשו על הפסוק "כרום זולות" אלו דברים העומדים "ברומו של עולם" ובני אדם מזלזלים בהם ופרש"י כגון תפלה שעולה למעלה.ואשריך שאתה משתדל בדבר זה ומחפש לדעת עוד.
2. לגבי שאלתך אם יש עוד אותיות שהשתבשו בדורנו לצערנו ולחרפתנו – כן.רוב  העולם כיום מבטא ט' כת' וק' ככ' ור' כג' רפויה והצ' הנהגית כטסד"י מקורה בשפה הגרמנית הארורה.
3. תוכל ללמוד את הגיית כל האותיות דרך השיעורים באתר שלנו.
4. זה בכלל לא בורות לא לדעת מה זה "כולל". כולל זה מקום לימוד תורה קבוע יום או חצי יום או אפילו מספר שעות 
5. עדיף שתבקש מהרב שלומד איתך ומכיר אותך שימצא לך מקום מתאים לך. ואני מברך אותך ומאחל לך שתזכה להיכנס לישיבה קדושה ולגלות שם העולם האמיתי שלך וכמו שביקש דוד המלך :אחת שאלתי מאת ה' שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה'

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן