Menu
שאל את הרב
print
אא

מה צריך לברך על שניצל מטוגן עם פרורי לחם?

הרב רזיאל כהן

אם הפירורים מועטים וניתנו על גביו שלא יחרך השניצל בטיגון ברכתו שהכל
אבל אם שכבת הפירורים עבה וכמו שמצוי בשניצלים המוכנים ובאולמות שמחה יש לברך עליו מזנות כדין אוכל שיש בו מין דגן

שאלת המשך: ברכת שניצל עם פרורי לחם

כבוד הרב לא ביאר לשם מה ניתן הדגן באולמות, אם ניתן לטעם (כתבלין) או לשם שובע. אם ניתן לטעם בלבד דעת מרן בבית יוסף סימן רד דאינו עיקר אעפ''י שהוא דגן וכן יש לדקדק במש''כ בשו''ע סימן רח סעיף ב. וכן דקדק רמ''א בדרכי משה סי' רד שכתב אם ניתן כדי ליתן טעם היינו שהוא הטעם ז''א שהוא עיקר בעירוב ואע''ג שהמג''א חלק עליהם מ''מ אנו הולכים אחר מרן ולכן נלענ''ד שאם ניתן לטעם מברך שהכל.

הרב רזיאל כהן

מן הסתם הדגן שבשניצל לא ניתן לשם שובע, כי בשביל זה יש כבר באולמות אורז ולחמניות מכל טוב מצרים,ואינו ניתן אלה להטעים את השניצל (ויודעי דבר אומרים שלפעמים הכוונה מצד האולם גם לחסוך בבשר), על כל פנים מה שפסקתי למעלה , הם דברי מורינו ורבינו הגאון רבי משה הלוי זצ"ל בברכת ה' (חלק ג' פרק י' סעיף נ"ט). וכן הסכים בספר הלכה ברורה (חלק י' סימן ר"ח בביאור הלכה סעיפים י"א-י"ב). ולענין קושיותיך מהבית יוסף סימן רד והשלחן ערוך סימן ר"ח, הארכתי בזה בסיעתא דשמיא בתשובה, ואם יחפוץ כבוד תורתו אשלחנה לו.

שאלת המשך: שניצל עם פירורי לחם.

לק''י לכבוד הרב בבקשה הפרטים שלי. מייל:[email protected] טלפקס:036703453 פלאפון:0533107702 אשמח לקבל את התשובה של כבוד הרב.

הרב רזיאל כהן

עיין בתשובתי המצו"ב אותיות ו'-ט'.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן