Menu
שאל את הרב
print
אא

במקום שיש מקוה רגיל ומקוה של חב"ד, האם יש עניין להעדיף של חב"ד כי הוא כשר גם לשיטת הגר"ז או שעדיף ללכת לרגיל משום חשש מוציא לעז על הראשונים, או ששניהם שווים בעדיפותם?

הרב אליהו מאדאר

להלכה שניהם כאחד טובים, ברגיל העושים את אוצר ההשקה בצד כשר לכתחילה ואין לפקפק בו, ומ"מ גם במקוה חב"ד העושים בור השקה למטה, כשר ואין לפקפק בו. אמנם יש שהעדיפו מקוה חב"ד. אבל מצד הדין אין לחוש לא לזה ולא לזה. ועיין בטהרת הבית חלק ג' עמוד של"ז. ומ"מ אם ברצונו לילך למקוה חב"ד אין בזה חשש מוציא לעז.
וכ"ז גבי טבילת נשים אבל טבילת גברים אין לחוש בזה כלל כי די לגברים בטבילת ארבעים סאה מים שאובים וכ"ש במקוה יהיה מה שיהיה 

שאלת המשך:

בענין מקואות חב"ד, הנה בחו"ל שמעתי אומרים שלכתחילה אין לטבול בו כי הוא בור תחת בור (אינני יודע בדיני מקוה), ושאלנו לרב אחד שם וענה לנו שכשר הוא אבל תלוי במנהג וכל אחד יעשה כרבו. רציתי לקבל תשובה ברורה עם ביאור הענין, והאם יש דעות בזה או כשר למהדרין לכל הדעות? (אמרתי "בחו"ל", כי בארץ יש לכם רב מקוואות שמכשיר הכל, אבל אצלנו אולי חב"ד עשו המקוה רק לדידהו ולא לדידן).

הרב אליהו מאדאר

צדיק ! אם תרצה להבין הענין על בוריו, יש ללמוד ראשי פרקים בדיני מקואות ביו"ד סי' ר"א. ולהבין ענין זה של מקוה חב"ד, תעיין בספרים של זמננו, כגון בספר שערי מקואות של הרב יששכר חזן, בקונטרס אוצר המקוה פרק כ"א, שהסביר מה הביאם לזה, ומשם בארה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן