בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
נהוג בקהילתנו להצטרף לקדיש עם העולה שלישי בספר תורה ביום שני וחמישי וביום שבת בעליית שביעי (משלים) וגם בספר שני. מהו המקור לכך? ואם מנהג זה יחודי לקהילתנו או שקיים גם בקהילות אחרות. ואם לקדיש זה יש לו אותה חשיבות לקדיש אחר האומרים אותו בעלי חיוב או אזכרה?
פוק חזי כמה מהדרים לקנות משלים כדי לומר קדיש לעלוי נשמת הוריהם ואפשר לומר ביחד אתו גם אחרים קדיש זה כך נהגו אצל הספרדים (עיין ברית כהונה אורח חיים מערכת ק' אות ח' ובספר אסף המזכיר מערכת קדיש)