כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
האם החיוב לכתוב מתוך כתב הוא דווקא מתיקון או אפשר גם מהמילה שכותב בהגהת מחשב. כ"כ האם כאשר כתב מתוך הכתב בתחילה ואח"כ מצא טעות ומחק יכול לסמוך על מה שראה בתחילה מתוך הכתב? וכן מי שנוהג להשאיר את שמות ה' ואח"כ לכתבן ביחד, האם צריך להסתכל בכל שם היכן הוא כתוב בתיקון?
א. אפשר לקרוא מתוך דפי "הגהת מחשב" כמ"ש בירעות שלמה ח"א פרק ז' סעיף ד' **אות [ב].
ב. אם מחק טעות חייב לקרוא מתוך הכתב אע"פ שכאשר כתב הסת"ם עשה זאת מתוך הכתב
ג. שמות השם שהשאיר הסופר צריך לכותבם מתוך הכתב. ועיין ירעות שלמה בחלק ד' פרק י"א סעיף מ"ו ובהערה שם שאין נוהגים להשאיר מקום השמות פנוי ע"ש
מאת: פלוני | תאריך: י״ב במרחשוון ה׳תשע״ו – אוקטובר 25, 2015
לסעיף ג בתשובה: האם צריך לראות את השם כתוב דווקא בפסוק שאליו הוא שייך או שמספיק שיש לו דף עם שם ה' וממנו הוא מעתיק?
לראות דווקא בפסוק שאותו צריך לכתוב! הרי יש שבעה שמות ואיך ידע איזה שם יש שם.
מאת: פלוני | תאריך: י״ב במרחשוון ה׳תשע״ו – אוקטובר 25, 2015
לגבי סעיף ג בתשובת הרב: האם כשהסופר משלים את שם הויה בעמודה יכול לכתוב מתוך צילום שם אחד על נייר או שחייב דווקא לראות את כל השמות במקומן כסדר בתיקון?
צריך לראות מתוך התיקון כל שם במקומו.