Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה למו"ר נר"ו רציתי לשאול מעמו ד"ת בעניין "קהילות לבעלי תשובה". אקדים מהו הדבר. בעקבות קשיי הסתגלות בתוך החברה החרדית ברחבי הארץ, קמו בעלי תשובה ותיקים רבנים ת"ח והחלו ברעיון של קהילות של בעלי תשובה. הדבר עודד בעבר על יד הרב וולבה זצ"ל וכיום בעיקר ע"י אדמו"רים מביאלה ומאמשינוב ועוד. הרעיון הוא לא חלילה לפרוש מן הציבור, אלא אדרבה להיות מודרכים על ידי ת"ח גדולים ומוכרים בכל החלטה, אולם בשל הקושי הגדול שקיים להתקבל כאחד מן המניין באמת (כולל את הדור השני לבעלי התשובה), נוצרה הבנה שיש מקום לקהילה שמורכבות מעלי תשובה להם שפה וצרכים דומים ועוד.. ושבצוותא ירוממו את רוח המשפחות. אשמח אם מרן שליט"א יוכל לפרוש את דברו בנושא.
 

מרן ראש הישיבה

מה יש לי לפרש ?
צריך לקרב בעלי תשובה כמה שאפשר.

שאלת המשך:

כן, כוונתי האם יש להצטרף לרעיון כזה והדבר הוא כשר וטוב לעשותו או שמא זה גורם קרע גלוי בין שני העולמות? ולכן הוא לא טוב. בהמשך אפילו מתכוונים בכמה דוכתי להקים ת"ת וישיבות לבנים של בעלי תשובה... אז כוונותיו האם הדבר הוא ראוי להיות כ"גוף נפרד" ולא להיטמע בציבור החרדי למרות הקשיים כמה שאפשר?

רבני בית ההוראה

מרן ענה בע"פ שזה טוב ואפשר לעשות את הקהילה הזו וכך לא יצטרכו להתמודד עם הפערים החברתיים ובלבד שיונהגו ע"י רבנים גדולים .

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן