Menu
שאל את הרב
print
אא

בבית הכנסת שבו אני מתפלל אין עזרת נשים, ובימים הנוראים ושבתות חתן וכדו' פורסים וילון כדי שיוכלו הנשים להכנס שם. לפעמים הם תולים את המוט שעליו פרוס הוילון בחג או בשבת עצמה. א. האם וילון כזה מועיל בתור מחיצה להפריד בין גברים לנשים בשעת התפילה(!) (יש לציין שהוילון גבוה מן הקרקע בין שנים לשלושה טפחים, ואינו קשור למטה.) ב. אם וילון מועיל, האם יש בעיה בעצם התליה והפריסה בשבת? (באחרונים מצאתי מחלוקת בענין, בשו"ת אבני ישפה ח"ה או"ח סימן סג דעתו שאין מועיל וילון, ואף בשו"ת בני בנים ח"א סימן א-ד פסק כן והאריך בענין הרבה. אולם בשו"ת ציץ אליעזר ח"ז סימן ח דעתו להתיר וילון, וגם ראיתי שבשו"ת משנה הלכות ח"ז סי' יב משמע שדעתו כן, ובחלק טו סימן קיב דעתו דאף מחיצה ממש אם גבוהה וניכר הדבר שלצניעות נעשתה מותר להעמידה אף בשבת ואין לאסור משום מחיצה המתרת(?))

הרב אדיר כהן

הכל לפי הענין אם על ידי הוילון יש הפרדה מלאה בין גברים לנשים ואין הוילון עף ברוח ומתגלה מידי פעם וגם אין צמודים לוילון ממש באופן שי שמרחק בין הגברים לנשים שלא ישמעו הקרובים לוילון את הנשים שליד הוילון הרי זה מחיצה טובה לשעת התפילה 
ואף בשבת מותר לתלות וילון העשוי לצניעות כל שהוא בגדר מחיצת עראי (מנוחת אהבה ח"ג פרק כ"ג סעיף כ"ב) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן