Menu
שאל את הרב
print
אא

דרכי הלימוד בישיבות בעיון לא כ"כ מובנת לי בדרך כלל בזמן חורף שנחשב ארוך מסיימים בערך עד דף י’ יוצא שאדם עד שיעור גבוהה מספיק f120 דף בעיון (לפני שמתחיל להתמסר ללמוד הלכה) ורוב הש"ס לא נגע כלל וכלל. האם לא עדיף ללמוד סדר בוקר וצהרים רצוף עיון יותר מהיר עמוד וחצי גמרא רש"י תוס’ רא"ש רי"ף ר"ן מהרש"א(לאו דווקא אלא מה שיחליטו אבל שיהיה אפשר לעבור על זה תוך סדר בוקר וצהריים) באופן טוב ואם חזרות, יש בערך בשעות האלו 7.5 שעות, וע"פ זה יסיים עד שיעור ח’ רוב מוחלט של הש"ס ואחרי זה יעבור שוב על הש"ס עם אותם ראשונים ויוסיף עוד קצת אחרים כל פעם שמסיים , וכשיתחיל ללמוד הלכה יספיק גם ללמוד גמרא עם ראשונים טוב כיון שיודע את הגמרא טוב יוכל יותר בקלות לשלב(סדר אחד או חצי סדר גמרא עם ראשונים) ואם לא ימצא זמן לשלב לפחות עבר על הש"ס עם חלק מהראשונים. ועוד שע"פ תכנית זאת יהיה יותר קל לחזור ולזכור כיון שזה לא המון ראשונים ואחרונים ופיזור גדול אלא ממוקד לעומת השיטה בישיבות שקשה יותר לחזור ולזכור ובדרך כלל בגלל זה אנשים יותר נוטים לעשות פחות חזרות על העיון וזוכרים פחות מ45% אחרי פחות שנה.

הרב מיכאל סגרון

לימוד העיון לא נועד להספק בשביל הספק לומדים בקיאות אבל גם הרמה בהתאם בלימוד העיון משתדלים להבין כל מלה וכל סברא וכל מה שיכולים המלים להכיל מנסים למצות מהם דבר זה בהכרח בא רק על ידי לימוד איטי גם ריבוי המפרשים אינו בהכרח מוסיף לעיין אלא לימוד בהתבוננות ובמתינות וחזרה כמה פעמים על כל הפרטים עד שהלומד מרגיש שהוא בעצמו יכול לכתוב כמעט אותם מילים כמו רש"י או תוס' צורות לימוד זה אינה לכל החיים אלא רק התחלת לימודו של אדם כדי שישתדל ללמוד כהוגן ולדייק ואז כשמתבגר מתרגל ללמוד בדרך זו וזוכה להגיע אליה בקלות ובמיהרות

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן