שאל את הרב
print
אא
האם מועיל ללבוש חצאית קצרה (שמכסה את הברך כ15-20 ס" מתחת לברך) וללבוש גרבים או שחייב חצאית ארוכה שמגיעה עד הקרסול
 

מרן ראש הישיבה

אפשר חצאית מתחת לברך 20 ס"מ 
פלוס גרביים

שאלת המשך: עדיפות חצאית ארוכה על קצרה

מה עדיף? חצאית ארוכה או חצאית יותר קצרה עם גרביים? יש הידור בזה?

מרן ראש הישיבה

אותו דבר.
יש מתנגדים לחצאית ארוכה כי זו אופנת "מקסי". וטעות היא בידם.
אפשר חצאית ארוכה בהחלט.

שאלת המשך:

מדוע מועיל גרביים הרי צורת הרגל נראית ,וגם המהר"ל אומר שכיסוי צמוד נחשב לכאילו גלוי, האם לא צריך חצאית ארוכה עד העקב ? איפה יש מקור ברור שמותר גרביים ( לא מאחרוני זמננו).

מרן ראש הישיבה

צורת הרגל לא נורא, גם לגברים יש רגלים.

שאלת המשך: מקום הרגל המותר

לפי מה שכתב הרב שאין בעיה אם הגרביים צמודים לרגל למה צריך שהחצאית יהיה מ20 ס"ם מתחת לברך?

רבני בית ההוראה

כי רק החלק הצר של הרגל אין בו בעיה, והחלק העבה יש בצורת הרגל שם עיה בצניעות.

שאלת המשך: לבישת מכנסיים לאשה

אחר המחילה רבה, אם ראיית צורת הרגלים איננה בעיה כלל, למה לא נתיר בשופי מכנסיים, שהם רחבות הרבה יותר מגרביים. וכבר הרב עובדיה ע"ה בזמנו הדגיש בתשובתו ביביע אומר חלק ו יו"ד סימן יד שמכנסיים אסורות [אלא שחצאית מיני חמור יותר ע"ש]. וזה לשונו שם: "ומכל מקום מודה אני שאין להתיר כאן לכתחילה לבישת מכנסים אלה לבנות, כי בגדי שחץ הן, ומעוררות תשומת לב מיוחדת לרואיהן יותר מאשר שמלה או חצאית רגילה, ומביאות לידי הרהורים רעים. ואין לבנות ישראל הכשרות ללכת בהן כלל. ובפרט במכנסים המהודקות ממש על הגוף שגורמות הסתכלות והרהורים רעים ביתר שאת. וכן העלה בשו"ת ישכיל עבדי שם, שעכ"פ יש לאסור לבישת המכנסים האלה לנשים, שהוא מלבוש פרוע ופרוץ ומביא לידי הרהור וניאוף". עכ"ל. וא"כ מוכח שעצם ראיית צורת הרגל היא אסורה, וא"כ הוא הדין לגרבים, לפי הידוע והפשוט והברור ששוק הוא החלק התחתון של הרגל.

רבני בית ההוראה

כי רק החלק התחתון של הרגל כלומר חלק הצר שלה רק בו אין בעיה.

שאלת המשך: עוד בעניין חצאית קצרה

מה לי קטלא כולה מה לי קטלא פלגא? וחצי שיעור אסור מן התורה? האםאפשר שהרב עצמו יענה על שאלתי הקודמת וגם על זו?

רבני בית ההוראה

אין פה עניין של חצי שיעור, אלא פה מותר ופה אסור, וכמו שבידיים הזרועות אסורות וכפות הידיים מותרות, כך גם האיזור העליון של הרגל אסור כיוון שיש בו הרהור עבירה וגירוי והחלק התחתון הצר של הרגל מותר כיוון שאין בו הרהור עבירה. 
וכמובן שאין איסור להאריך את החצאית, להיפך כל המרבה להתכסות ולהחמיר בצניעותה תבא עליה הברכה ושפע טובה. אלא שכאן אנו דנים בעיקר-הדין מה החובה לכסות.

שאלת המשך: לבישת גרביים לנשים.

אם השוק הוא ערוה לא הבנתי איך מותר גרביים הרי אסור ללבוש בגדים צמודים, והתשובה שגם לגברים יש רגלים לא הבנתי הרי יש הבדל .

רבני בית ההוראה

יש הרבה תשובות באתר על זה עיין שם ותימצא נחת.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0