Menu
שאל את הרב
print
אא

במחילה אבל דבריו מרפסי נגרי, שאם הגרביים מועילות אפילו למקום שמוגדר כשוק [וידוע שמוכח ממשניות וגמרות, וכמעט כל הפוסקים ראשונים ואחרונים, שהשוק הוא החלק התחתון, וע' שקונטרס לבשי בגדי תפארתך לרב עסיס שהאריך בזה, וכן פסק גם הרב יבי"א, ודלא כפמ"ג ב"אפשר" והמשנ"ב וכו'], אם כן בואו ונתיר מכנסיים מקל וחומר, שהם פחות צמודות מגרביים. אלא וודאי שבגד צמוד הוא פריצות [וסברא פשוטה היא], וא"כ מה יועילו גרביים לשוק שהוא ערווה, ואין להביא ראיה מבתי חינוך של בני אשכנז, שידוע שבארופה עוד לפני המלחמה, מחמת התפרצות הפריצות של ה'מודה' וכדומה, לא היתה אפשרות לגזור ללבוש חצאית ארוכה שמוטב יהיו שוגגים וכו' אך אימותינו בארצות ערב הלכו לפי דרישת ההלכה. וכמה מצער לשמוע שמלמדים זכות על אותו קלקול של חצאית קצרה, ואומרים שמותר על ידי גרביים מעיקר הדין, דבר שלא היה ולא נברא. וכמדומני שאם תשאלו את ראש הישיבה האם מותר לאשה ללכת עם חצאית שמכסה את הברך בלבד [או חצי שוק - ויותר מ8 ס"מ מעל הקרסול] על סמך זה שיש לה גם גרביים, יגער בכם בנזיפה. [ואם אתם סוברים אחרת, אדרבה תשאלו, ותודיעו לצבור מהי דעת מרן שר התורה].

הרב מצליח מאזוז

עיין יביע אומר שמעיקר הדין מכנסיים חשיב כיסוי אלא שזה פריצות ומבחינה זו יש חילוק בין שוק לירך ואיני יודע ראיה נגד סברא זו. ודעת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ידועה ואפשר לחלוק עליו אבל היא לא טיפש כמו שהנך סבור על כל בעל סברא ואם חפצת לדעת מה דעת מרן שר התורה ובכן שמענה ואתה דע לך
לפני כשנה כתב מרן רה"י לאחד שאין לנשים ללבוש חולצות שהשרוול צמוד לזרוע ונגשתי למרן ושאלתיו והרי השוק צריך כיסוי ומועיל אע"פ שצמוד והשיבני "הזרוע דומה לירך" והרי זה כמו הסברא שכתבתי ממש והמוסיף בצינעות יוסיפו לו שנות חיים. וכן נוות ביתי מב"ת הולכת מאז ומתמיד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן