Menu
שאל את הרב
print
אא

האם הבנתי נכון את הקטע האחרון שבזמנינו אין צריך פרישה בעונת וסתה ? האם מדובר גם בראתה ג' פעמים באותו יום ? ומהו המקור ?

הרב אליהו מאדאר

אמת כי לדעת כמה ראשונים אין צריך פרישה באשה שאין לה וסת כלל אבל אין הלכה כן וט"ס נפל בתשובה לעיל וצ"ל אין צריך "בדיקה" (במקום פרישה) כלל והיינו כי באמת ודאי שגם היום בזמננו אפשר שיהיה וסת קבוע ואם ראתה ג' פעמים באותו היום ובאותה עונה (עיין בסימן קפ"ט סי"ג) קבעה לה וסת וצריכה פרישה וזה לכל הדעות אלא שרוב הנשים בזמן הזה אין להן וסת קבוע ובזה דינה לפרוש ממנה בעונה בנונית כמו שכתב בשולחן ערוך ריש סימן קפ"ט אלא שהאחרונים הוסיפו לפרוש גם בעונת החדש ובעונה ההפלגה והנה לגבי הבדיקה בעונת החדש ובעונת ההפלגה אם היא עונה בינונית לכתחילה בודקת ובדיעבד שלא בדקה נחלקו הראשונים ועיין סימן קפ"ד ס"ט וסימן קפ"ט ס"ד ולגבי שאר העונות בדיעבד לכולי עלמא אין הבדיקה מעכבת וכמבואר שם ולכתחילה נחלקו האחרונים אם צריכה בדיקה בהם ולעניות דעתי מעיקר הדין אין צריך בדיקה וטוב להחמיר שכל היד המרבה לבדוק בנשים הרי זה משובח וכמו שכתבתי בספרי אמרות טהרות (חלק א' סימן ז') עיין שם באורך
ובעצם הפרישה בעונה בינונית צריך לפרוש וכנ"ל ובשאר העונות (עונת החודש ועונת ההפלגה) לעניות דעתי אין צריך פרישה כפשט לשון הטור ומרן ריש סימן קפ"ט וכן מבואר בראשונים כיון שאין לה וסת קבוע כלל וכל פעם משנה ואת וסתה ורק בהיה לה וסת קבוע ושינתה אותו ליום אחר פורשת בזה ובזה וכמו שכתבי בעיייותי בספה"ק הנ"ל (סימן י"ח) עיין שם באורך 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן