Menu
שאל את הרב
print
אא

אנחנו נשואים שנתיים וחצי ועדיין לא זכינו להריון תקין. לאחר 7 חודשים מנישואינו נקלטתי להריון שהתברר שלא תקין כי העובר הפסיק להתפתח כמובן שבעצת רבנים נאלצנו להפסיק את ההריון ומאז מנסים כבר שנה וחצי ולא מצליחים. מבחינה רפואית ברוך השם הכל תקין. מה עושים?? אני ממש מיואשת ועל סף שברון.. התחלנו טיפולים והיום גילתי שגם הטיפול השני לא הצליח... ניסתי את כל הסגולות, תפילות קיבלתי על עצמי 40 יום פרק שירה, נשמת כל חי, פרק י"ג ועוד ועוד ועוד... מה עושים הרב??

הרב אליהו מאדאר

חלילה להתייאש וחס ושלום להיכנס לדיכאון ואין לך להישבר חלילה וחס ולפי הנתונים לא עבר זמן רב ואנחנו יודעים הרבה זוגות שנפקדו אחר שלש או ארבע שנים ואחר כך היו להם ילדים ברוך השם, ובפרט שמבחינה רפואית הכל תקין ברוך השם וגם היה הריון בתחלה, ואם כן זה סימן שאין לכם לדאוג ולהלחץ חס ושלום והדבר מוכיח שהכל תלוי אך ורק ברצונו יתברך, ודבר ידוע הוא שהלחץ והדאגה והעצבות גורמים שלא נפקדים וכשנרגעים ושמחים הדבר קל יותר להפקד בס"ד. ולכן נראה לעניות דעתי שאין צריך להתעסק בטיפולים כלל אלא לשמוח במה שיש ולהודות על החיים והבריאות ולהתחזק במדת הביטחון בבורא ברוך הוא, כי הכל בידו ויכול הכל ואין מעצור לה' להושיע ברב או במועט וישועת ה' כהרף עין ממש וברגע שיעלה רצונו יתברך להושיע תבוא הישועה תיכף ומיד בלא קושי כלל.
וכדאי לעשות כמה דברים 
א. לקרוא וללמוד בספר חובות הלבבות שער הבטחון פעמיים שלש עד שתתחזקו בזה יפה. 
ב. ליתן צדקה כל יום ליחוד קודשא בריך הוא ולהתפלל שבזכות זה תבוא תשועתכם.
ג. לקרוא מזמור ק' בתהלים מזמור לתודה "לתודה" אותיות "תולדה".
וזכרו כי גם אבותינו ואמותינו נתעכבו שהקב"ה מתאווה לתפלתן של צדיקים אבל בסוף נושעו ואתם תושעו בקרוב בלא עיכוב עם כל הצדיקים זה בעזרת ה'

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן