Menu
שאל את הרב
print
אא

1. מדוע רק "מעודדים" ולא מורים את ההלכה לאמיתותה, לי ידוע שדורשים מהבנות אורך חצי רגל ,לא מעודדים אחרת, רק לא מונעים את מי שרוצה ללכת יותר ארוך -הבנות מבינות שחצי רגל זו ההלכה ולא כיסוי כל השוק, הן צריכות לדעת ששוק באשה ערוה. 2. בספר “חוקי הנשים” כתב הבן איש חי בפרק יז: "ובמציאות הננו רואים בעינינו, ונעיין בדעתנו, המלבושים הצנועים הוא הבגד המצניע האשה מכל צדדיה ויעטפה ויכסה מכתפיה עד עקבי רגליה". וכתב הגר’’י שיכנזי שליט’’א בספרו ‘‘בני יעקב’’ (אה’’ע סי’ כ’’א): ‘‘שמעתי שהבן איש חי נשאל בזמנו למה אין הנשים נפקדות כ’’כ בילדים, ואמר שכיון שמקודם היו הנשים הולכות עם שמלות עד עקבם, וכעת בשביל שקצרו השמלה מעט, גרם הדבר לעקרות או לעיכוב הילודה’’.- אז גם אם לא תרצו שילכו עד הרצפה לכל הפחות שתדענה ותכוונו אותן לעיקר הדין והוא כיסוי כל השוק עד הקרסול. (בנוסף מבחן המציאות מראה שכשמדברים על ס"מ צריך כל פעם להתמודד עם הבנות על האורך).

הרב מצליח מאזוז

החובה ללכת עם חצאית ארוכה עד טפח הסמוך לקסול הוא רק כשאין גרביים ועל זה דיבר הרב בן איש חי אבל היום שלובשות גרביים ראוי להדר בחצאית ארוכה אך אין זה חובה

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן