Menu
שאל את הרב
print
אא

בחצרי הפרטית צומחים שלשה עצי גפן מזנים שונים, וכעת כבר השנה הששית לנטיעתן, והנה בעוד שאחד מהם מוציא הרבה אשכולות ופירות, השני כמעט ואינו מצמיח פרי (מסיבה לא ידועה), ואף מעט האשכולות שהוא מוציא, אינן ראוים לאכילה או ליין. ומאידך, הוא מצמיח זמורות בצורה מוגזמת, והן מתארכות עד לתוך חלון הבית, וטירחא רבה היא לזמור אותן כל שבוע, מלבד הלכלוך הרב שזה גורם וכו'. מה ניתן לעשות במקרה כזה? לעקור לגמרי? להעביר למקום אחר וכדו'?

הרב רחמים מאזוז

אסור לעקור אילן שעושה פירות (הרמב"ם הלכות מלכים פ"ו הלכה ח'). וכל אילן שטוען פירות כפי הראוי אסור לקוצצו (רבנו ירוחם נתיב ל"א חלק ב'). וכאן שאינו מביא פירות ראויים לאכילה נראה שמותר. אבל יש פוסקים שיש בזה חשש סכנה, וזה על פי הגמרא בבבא קמא (דף צ"א ע"ב). ואף על פי שיש חולקים, מ"מ המסקנא היא, אם אפשר להעבירו בצורה מסודרת עם כל השרשים והחול שמסביבו לשותלו במקום אחר, זה עדיף. ואם אי אפשר, לפחות יחתוך אותו ע"י גוי. וראה בשו"ת יביע אומר חלק חמישי (חלק יו"ד סימן י"ב).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן