Menu
שאל את הרב
print
אא

׳סוף זמן ברכות ק"ש׳ ידוע לי שיש ליקח כמה דק מוקדם יותר בהתאם לאופק שבו אני נמצא. שאלתי היא האם ׳סו"ז ברכות ק"ש׳ הוא הזמן שבו אני אמור לסיים ׳גאל ישראל׳[בדיעבד כמובן] כבר או האם משהתחלתי בזמן [היינו לפני ׳סוף זמן ברכות קש׳] והתארכתי אחרי הזמן המצוין בלוח, האם רשאי אני לחתום בשם ומלכות?

הרב אמיר דאדוואנד

1. לכתחילה יש לסיים "גאל ישראל" (וליתר דיוק כל תפלת י"ח כדלקמן) קודם הזמן אבל בשעת הדחק אם התחיל קודם הזמן רשאי לסיים בשם ומלכות.
2. לצערי ראיתי אנשים שמקפדים על הזמן לגבי ברכות קריאת שמע כלומר שמקפידים שהברכות יהיו בזמן ואינם מקפידים שגם תפלת י"ח תהיה בזמן, כי הלא למעשה מותר להתפלל תפלת י"ח אחר הזמן, עם שם ומלכות ואינם יודעים כי אף על פי שמותר בדיעבד להתפלל לאחר הזמן עד חצות מכל מקום אינו מקיים בזה "תפלה בזמנה" כתקנת חז"ל,ומה עוד שלדעת כמה ראשונים ואחרונים אינו רשאי להתפלל לאחר הזמן אלא בשוגג או באונס (ולמעשה פסק מרן הגר"ע זצ"ל שיתפלל על תנאי נדבה) וכמה חבל על האוצר שמאבדים בעצלתים וה'יזכנו לעשות רצונו כרצונו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן